pour Blender 2.36 et suivants
(et Blender 2.23/2.25/2.26/2.27 voir page des anciennes versions)
 
Jean-Michel Soler, fevrier2002/mars 2003 
Index



 
 
 
 
  

1
Main Introduction Page
Download
Blender 223 API
2
Installation step by step
1/ Where to place the scripts
2/ How to do the exportation
3/ Using the result of exportation
4/ Necessary operations 
5/ Full particulars
Structure des fichiers
3
Structure of the files
4
5
The textures parameters modifiable from blender
1/ Actually
2/ List of the modifying effects
3/ Advised parameters
4/ Warning
6
Lights parameters modifiable from blender 1/n
 1/ list of the modifiable effects 
2/ Global control of lights
7 Global Lights parameters modifiable from Povanim 2/n
1 trials on the controlling of light percentage
2/tricks and tips to gain a bit time 
Paramètres de lumière modifiables à partir de blender 3/n
les lumières volumetriques
8
Global Lights parameters modifiable from Povanim 3/n
Volumetric light
Paramètres de lumière modifiables à partir de blender 4/n
définition des valeurs et options des area_lights
9
Global Lights parameters modifiable from Povanim 4/n
Area_lights parameters
10
A few information on UV mapped textures
Subsurfs deformations
UVmapping of multiples pictures

Fast display
Solution: index of material
Solution: TextFace
Mixing of luminous effects linked to materials 
Path of the uvmapped textures
Known problems 

11
Global Setting parameters : radiosity, etc.
Including  "Global settings"
Standard "Global settings"
"Global settings" modified by the GUI
Activating a parameter
Interface Graphique et "Composeur" de matériau pour Povray.
12
Graphic interface : screens and panels tour.
Main interface
1/ Main window 
2/ Adjusting materials and lights 
a/ Radiosity
b/ Photons
c/ Varied materials 
Effects Compatibles with Megapov
1/ Megapov postprocessing
a/Find Edges
b/Posteririze
c/Focal Blur
Materials composer for Povray
1/ Colours, Images, Pigments
2/ Finish, Normals off, Normals on
3/Textures, Media, Materials
4/ Transform, Inits button
 

Activer l'exportation et les options :
13
Graphic interface: main window
Compatibility with megapov and access to post processing
Activating exportation and options 
Animation
Global Settings
Textures formats
Dividing files in parts
Recompiling normals
The layers
Footer
14
15
Post-processing (uniquement dans Megapov/mlpov 0.7) 16 Post-processing (only in Megapov/mlpov 0.7 )
Ajouter un effet de bump
17
 Adding a normal effect
18
Details on normal types
19
bump_map: index
20
bump_map: material design 
21
bump_map: Automatic links
22
bump_map: Examples
.
...
.
...
Recompiling normals vectors
FAQ
...
FAQ
...
Povanim for B225 (and B236)
-2
Chronology of the script modifications
-1
Documentation concerning the library 
 0
Links towards the sites using Blender/Povanim/povray

 
Tous les droits réservés pour le logo "povanim", les explications, scripts et images sur ces pages par JM Soler fevrier/juin 2002. 

Pour toutes les questions touchant les éventuels problèmes rencontrés avec cette page contacter l'auteur sur le forum de discussion:3D.Blender

 Un grand merci à Michel Maigrot qui teste toutes les nouvelles versions sous linux, à Daniel Vasquez et à Jean Montambeault qui m'ont donné quelques conseils pour la traduction de la première page et Marie-France qui a traduit toutes les autres. Merci aussi à Hos (Chris Want) dont l'aide sur les effets de Size dans les matrices de Blender, m'a été infiniment précieuse pour débloquer le développement de la toute première version du script. Merci aussi aux nombreux utilisateurs (laume,  geoffroy, kristoff entre autres ) dont les commentaires sur les forums de discussion  ont permis d'améliorer l'ergonomie des scripts povray et la fiabilité du module d'exportation.